ثبت شركت

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰۹:۴۴:۳۷
bahar
نظرات (0)

ثبت شركت

در مطلب پيش رو نحوه ثبت شركت ، مراحل ثبت شركت و همچنين هزينه ثبت شركت را عنوان مي داريم.
شركت ها از 2 يا چند موسس ، شريك يا صاحبان سهام با هدف هايي خاص و مشترك تشكيل مي شوند و به فعاليت هاي تجاري، فرهنگي و اجتماعي مي پردازند. شركت ها انواع مختلفي دارند كه مطابق اساسنامه و همچنين براساس نوع آن، سود حاصل شده ميان اعضا تقسيم مي گردد.

انواع شركت

همانگونه كه عنوان گرديد شركت ها انواع مختلفي دارند. چند مورد از انواع شركت در ايران بصورت زير مي باشد:
سهامي عام، سهامي خاص، مسئوليت محدود، مختلط سهامي، نسبي، تعاوني، تضامني، غيرسهامي، دانش بنيان و…

قابل ذكر است كه هزينه ثبت شركت ها براي هر كدام از موارد بالا متفاوت است.

ملزومات ثبت شركت بصورت زير مي باشند :

نام شركت

جهت ثبت شركت انتخاب نامي كه داراي ويژگي هاي زير باشد الزامي است:
_ اسم انتخاب شده ريشه فارسي داشته باشد.
_ پيش از اين به ثبت نرسيده باشد.
_ از نام هاي خاص باشد .
_ حداقل 3 سيلابي باشد.
_ لاتين نباشد.
_ بر خلاف شئونات اسلامي و نظم عمومي نباشد.

مدارك لازم

تهيه اظهارنامه در دو نسخه
– تهيه اساسنامه در دو نسخه
– تكميل نمودن فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و نيز قبض واريزي.
– اصل گواهي بانكي مبني بر تاديه سرمايه تعهدي كه حداقل 35 درصد سرمايه مي باشد همراه با فيش واريزي.
– اصل جواز فعاليت از مراجع مربوطه درصورتيكه ثبت موضوع به مجوز نياز داشته باشد.
– كپي برابر اصل مدارك احراز هويت صاحبان سهام، مديران و بازرسين
– اصل گواهي عدم سو سابقه اعضاي هيات مديره، مديرعامل و بازرسين
– صورت جلسه مجمع عمومي موسسين (دو نسخه)
– صورت جلسه هيات مديره تكميل گرديده (دو نسخه)
– اصل وكالت نامه وكيل دادگستري( اگر ثبت شركت توسط نمايند قانوني شركت انجام گرفته باشد.)
 

جهت اطلاع از هزينه هاي دقيق ثبت شركت و ديگر مباحث مربوطه با كارشناسان ما تماس حاصل نماييد.همچنين شما را به مطالعه ي مقالات ثبت برند ، اخذ كد اقتصادي ، اخذ كارت بازرگاني دعوت مي كنيم.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

ثبت برند

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰۹:۴۳:۴۳
bahar
نظرات (0)

ثبت برند

طبق تبصره 1 قانون ثبت علايم تجاري و اختراعات ، مصوب اول تير 1310 ، ثبت علامت در ايران اختياري است. مگر در مواردي كه دولت آن را الزامي قرار داده است. اما به علت مزايايي كه دارد ، تجار و شركت هاي تجاري ترجيح ميدهند، علائم خود را ثبت نمايند.  در ادامه به نكات مهمي در خصوص تعريف و قوانين علامت تجاري و همچنين استعلام ثبت برند اشاره خواهيم كرد. در خصوص هزينه ثبت برند نيز با ثبت بينش تماس حاصل نماييد.

برند چيست

برند يا نشانه يا علامت تجاري با هدف متمايز كردن كالا و خدمات شما، با كالا و خدمات ساير

رقباي شما بكار گرفته مي شود.

در كشور ما اين كلمه به خدمت و يا محصولي گفته مي شود كه اعتبار و جايگاه اجتماعي

داشته باشد.

در واقع برند هاي دلخواه آن هايي هستند كه به مراتب داراي وجه و قدرت اجتماعي

بالاتري بوده و افراد نسبت به آن ها حس اعتماد داشته باشند.

نخستين گام در تجارت اعتماد است و علامت تجاري به وسيله برند سازي به اين اعتماد

در تجارت تعهد و شتاب مي بخشد.

طبق قانون تنها در صورت ثبت برند و علائم تجاري، شخص و يا شركت حق انحصاري

به دست مي آورد كه توسط آن مي‌تواند از عرضه و پخش اجناس مشابه به وسيله

افراد ديگر تحت علائم تجاري كه عين يا به طريق گمراه كننده‌اي مشابه علامت

تجاري شما

هستند جلوگيري نمايد.

قوانين و ممنوعيت هاي ثبت برند

ثبت برند تجاري با توجه به قوانين هرمكاني شرايط و محدوديت هاي خاص خودش را دارد:

واژه هاي انتخابي عام و توصيفي نباشند.
خلاف نظم عمومي و اخلاق و گمراه كننده نباشد.
تشخيص كالاها يا خدمات توليد شده از كالاها و خدمات توليد شده ي ديگر امكان پذير نباشد.
از نظر خصوصيات و شرايط جغرافيايي مراكز تجاري و عموم را گمراه نكند.
مانند آن يا مشابه وجود نداشته باشد.
براي ثبت برند تاريخ تقاضاي ثبت آن هم بسيار مهم است.اگر يك برند تجاري هم زمان دو متقاضي براي ثبت داشته باشد متقاضي اي كه تاريخ تقاضاي آن ارجعيت داشته باشد اجازه ي به ثبت رساندن آن را دارد.
استعلام ثبت برند

به دليل تنوع برندهاي ثبت شده در ايران و خارج از ايران براي ثبت علامت تجاري لازم است كه قبل از ثبت، استعلام صورت پذيرد.

به اين صورت به متقاضي ميزان درصد تاييد علامت مورد نظراعلام مي گردد و او مي تواند از اسامي ، طرح ها و شكل هاي برندهايي كه قبلا به ثبت رسيده به همراه نوع كالا يا خدمات و طبقه ي ثبت شده در آن اطلاع پيدا كند.

اين امر همچنين صرفه جويي در زمان و هزينه به دليل عدم رد برند را بدنبال خواهد داشت.

بخاطر داشته باشيد اگر حتي شخص و يا شركتي عرضه كننده بهترين و با كيفيت ‌ترين محصول و خدمت باشد اما محصول و يا خدمت مذكور از محصولات رقيبان و يا محصولات مشابه قابل تشخيص و شناسايي نباشد؛ داراي اعتبار نخواهد بود.


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

كارت بازرگاني

۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
۰۹:۴۱:۴۶
bahar
نظرات (0)

كارت بازرگاني

كارت بازرگاني مجوزي مي باشد كه اشخاص حقيقي و حقوقي دارنده ي آن، مي توانند اقدام به بازرگاني در عرصه واردات و صادرات كالا نمايند . در ثبت سفارش و ترخيص محصولات تا واردات از منطقه هاي آزاد، حق العمل كاري در گمرك و صادر كردن كالاهاي مجاز تنها براي بازرگاناني مجاز است كه كارت بازرگاني داشته باشند . هزينه كارت بازرگاني نيز با توجه به تعداد و نوع كالاهاي شما متفاوت مي باشد .

اخذ كارت بازرگاني

امروزه براي يك فعال اقتصادي ، صدور و تمديد كارت بازرگاني فرايند پيچيده و سختي محسوب نمي شود. با استفاده از مدارك معمول كه همه بنگاه هاي اقتصادي به جهت امور جاري خود داشته باشند مي توانند كارت بازرگاني دريافت نمايند .

موارد استفاده كارت بازرگاني

 ثبت نمودن سفارش و ترخيص كالا.
 انجام دادن امور حق العمل كاري در گمرك.
 صادرات محصولات مجاز.
 ثبت برند و علامتهاي تجاري لاتين
مزاياي داشتن كارت بازرگاني

 نظم دادن به فضاي اقتصادي.
 طبقه بندي فعالان اقتصادي از نظر نوع فعاليت اقتصادي از طريق كارت.
كارت بازرگاني موجب اعتبار بين المللي فعالان اقتصادي مي شود. هم چون شناسنامه اي براي اعضاي اتاق هاي بازرگاني براي معرفي خود به شركاي داخلي وخارجي است و زباني شناخته شده است.
تسهيل كسب و كار ميان فعالان اقتصادي.
بهره مندي از يارانه صادرات
 ايجاد ارتباطات سازنده ميان فعالان اقتصادي در سطح داخلي و بين المللي.
كليد ورود به باشگاه جهاني بازرگاني است.
هزينه كارت بازرگاني

همانطور كه در ابتداي اين مطلب ذكر شد، هزينه كارت بازرگاني بر اساس نوع و تعداد كالاها و يا محصولات متغيير است. در صورت هر گونه مشكل و يا سوال در خصوص هزينه كارت بازرگاني ، اخذ كد اقتصادي ، دفاتر پلمپ و غيره با مشاوران حقوقي ثبت بينش تماس حاصل نماييد


اشتراک گذاری:
موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: ،
بازدید:

[ ۱ ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به طراوت است.